Με την ισχύουσα κατάσταση κάθε νοικοκυριό επιβαρύνεται με 1.000 ευρώ το χρόνο
- Με το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων θα μπαίνουν 4 δις το χρόνο στα κρατικά ταμεία
Μπορεί να πρόκειται να ψηφιστεί έως το τέλος του χρόνου, όμως το νομοσχέδιο για τα κλειστά επαγγέλματα, που ούτε καν προσχέδιο δεν έχουμε δει, προκαλεί ήδη αναταράξεις στις κατηγορίες επαγγελμάτων τις οποίες αφορά.
Φαρμακοποιοί, πολιτικοί μηχανικοί, δικηγόροι και συμβολαιογράφοι δηλώνουν σφόδρα αντίθετοι αφού όπως τονίζουν θίγονται τα επαγγελματικά τους δικαιώματα.
Οπως γράφουν ΤΑ ΝΕΑ, στην τελευταία έκθεση του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) για το 2010 επισημαίνεται πως οι κατώτατες τιμές, τα καθορισμένα από τον νόμο ποσοστά κέρδους, ακόμη και οι περιορισμοί σε άδειες που εκδίδει ο δημόσιος τομέας για πολλές επαγγελματικές δραστηριότητες δεν επιτρέπουν τη μεγιστοποίηση του ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων.
Παράλληλα, όμως, αυξάνουν το κόστος στην παροχή ορισμένων υπηρεσιών, με αποτέλεσμα οι σχετικές τιμές να διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα.
Τι γίνεται όμως στο εξωτερικό; Τα αποτελέσματα δείχνουν, σύμφωνα πάντα με τους ενδιαφερόμενους ότι η άρση των περιορισμών- γεωγραφικών, πληθυσμικών, ελάχιστων αμοιβών- δεν ισοδυναμεί κατ΄ ανάγκη με άνοδο του δείκτη της ανταγωνιστικότητας και μείωση των τιμών στις παρεχόμενες από αυτούς υπηρεσίες.
Δικηγόροι και μηχανικοί αντιτείνουν μάλιστα ότι είναι μύθος τα περί κλειστού επαγγέλματος, καθώς όποιος συγκεντρώνει τα απαραίτητα προσόντα έχει εύκολη πρόσβαση στην απόκτηση της άδειας επαγγέλματος.
Και οι φαρμακοποιοί αποποιούνται τον τίτλο του κλειστού επαγγέλματος με συγκεκριμένους αριθμούς αφού μέσα σε δυόμισι χρόνια άνοιξαν περίπου 2.600 φαρμακεία.
Τι λένε οι αριθμοί
Μόλις προχωρήσει η διαδικασία απελευθέρωσης των κλειστών επαγγελμάτων αναμένεται να μπούν στα ταμεία του κράτους περίπου 4 δισ. ευρώ σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ η επιβάρυνση για κάθε νοικοκυριό όσο διατηρείται το σημερινό καθεστώς υπολογίζεται σε 1.000 ευρώ ετησίως.
Επίσης, το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) επισημαίνει οτι εάν ανοίξουν μόνο 13 από τα 70 κλειστά επαγγέλματα, θα οδηγήσουν σε ενίσχυση του ΑΕΠ κατά 1,5%, αύξηση των μισθών κατά 0,4%, μείωση της ανεργίας κατά 0,5%, ενίσχυση του επιπέδου ευημερίας (κατανάλωση) κατά 0,3% καθώς και περιορισμού του κόστους υπηρεσιών ακόμη και μέχρι 10,5%.
Μελέτη του Ινστιτούτου Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) υποστηρίζει οτι σε ορίζοντα τετραετίας από την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων θα υπάρξει αύξηση κατά 13,2% της ανάπτυξης, κατά 10,8% των πραγματικών μισθών, κατά 11,3% των επενδύσεων και κατά 15,5% της κατανάλωσης, ενώ προβλέπει παράλληλη μείωση κατά 0,1% του δημοσιονομικού ελλείμματος επί του ΑΕΠ.
Είναι ενδεικτικό πως βάσει της μελέτης του ΙΟΒΕ μόνον από το άνοιγμα των μεταφορών, που προωθεί η κυβέρνηση, θα επέλθει όφελος έως και 1,5 δισ. ευρώ. Οπως επίσης σημειώνεται για τις μεταφορές, σε χώρες της Ε.Ε. το κόστος για την απόκτηση μίας νέας άδειας κυκλοφορίας φορτηγού φτάνει μέχρι 2.500 ευρώ, την ώρα που στην Ελλάδα για την απόκτηση άδειας φορτηγού δημόσιας χρήσης κάποιος πρέπει να καταβάλει 45.000 ευρώ.
Αλλο ένα παράδειγμα αποτελεί η αγορά ακινήτων. Ερευνες έχουν δείξει ότι λόγω του ισχύοντος καθεστώτος, ο πολίτης επιβαρύνεται κατά 2-4% επί της αξίας ακινήτων εξαιτίας των ποσών που προβλέπονται για τους μεσίτες και τους μηχανικούς.
Φαρμακοποιοί, πολιτικοί μηχανικοί, δικηγόροι και συμβολαιογράφοι δηλώνουν σφόδρα αντίθετοι αφού όπως τονίζουν θίγονται τα επαγγελματικά τους δικαιώματα.
Οπως γράφουν ΤΑ ΝΕΑ, στην τελευταία έκθεση του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) για το 2010 επισημαίνεται πως οι κατώτατες τιμές, τα καθορισμένα από τον νόμο ποσοστά κέρδους, ακόμη και οι περιορισμοί σε άδειες που εκδίδει ο δημόσιος τομέας για πολλές επαγγελματικές δραστηριότητες δεν επιτρέπουν τη μεγιστοποίηση του ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων.
Παράλληλα, όμως, αυξάνουν το κόστος στην παροχή ορισμένων υπηρεσιών, με αποτέλεσμα οι σχετικές τιμές να διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα.
Τι γίνεται όμως στο εξωτερικό; Τα αποτελέσματα δείχνουν, σύμφωνα πάντα με τους ενδιαφερόμενους ότι η άρση των περιορισμών- γεωγραφικών, πληθυσμικών, ελάχιστων αμοιβών- δεν ισοδυναμεί κατ΄ ανάγκη με άνοδο του δείκτη της ανταγωνιστικότητας και μείωση των τιμών στις παρεχόμενες από αυτούς υπηρεσίες.
Δικηγόροι και μηχανικοί αντιτείνουν μάλιστα ότι είναι μύθος τα περί κλειστού επαγγέλματος, καθώς όποιος συγκεντρώνει τα απαραίτητα προσόντα έχει εύκολη πρόσβαση στην απόκτηση της άδειας επαγγέλματος.
Και οι φαρμακοποιοί αποποιούνται τον τίτλο του κλειστού επαγγέλματος με συγκεκριμένους αριθμούς αφού μέσα σε δυόμισι χρόνια άνοιξαν περίπου 2.600 φαρμακεία.
Τι λένε οι αριθμοί
Μόλις προχωρήσει η διαδικασία απελευθέρωσης των κλειστών επαγγελμάτων αναμένεται να μπούν στα ταμεία του κράτους περίπου 4 δισ. ευρώ σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ η επιβάρυνση για κάθε νοικοκυριό όσο διατηρείται το σημερινό καθεστώς υπολογίζεται σε 1.000 ευρώ ετησίως.
Επίσης, το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) επισημαίνει οτι εάν ανοίξουν μόνο 13 από τα 70 κλειστά επαγγέλματα, θα οδηγήσουν σε ενίσχυση του ΑΕΠ κατά 1,5%, αύξηση των μισθών κατά 0,4%, μείωση της ανεργίας κατά 0,5%, ενίσχυση του επιπέδου ευημερίας (κατανάλωση) κατά 0,3% καθώς και περιορισμού του κόστους υπηρεσιών ακόμη και μέχρι 10,5%.
Μελέτη του Ινστιτούτου Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) υποστηρίζει οτι σε ορίζοντα τετραετίας από την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων θα υπάρξει αύξηση κατά 13,2% της ανάπτυξης, κατά 10,8% των πραγματικών μισθών, κατά 11,3% των επενδύσεων και κατά 15,5% της κατανάλωσης, ενώ προβλέπει παράλληλη μείωση κατά 0,1% του δημοσιονομικού ελλείμματος επί του ΑΕΠ.
Είναι ενδεικτικό πως βάσει της μελέτης του ΙΟΒΕ μόνον από το άνοιγμα των μεταφορών, που προωθεί η κυβέρνηση, θα επέλθει όφελος έως και 1,5 δισ. ευρώ. Οπως επίσης σημειώνεται για τις μεταφορές, σε χώρες της Ε.Ε. το κόστος για την απόκτηση μίας νέας άδειας κυκλοφορίας φορτηγού φτάνει μέχρι 2.500 ευρώ, την ώρα που στην Ελλάδα για την απόκτηση άδειας φορτηγού δημόσιας χρήσης κάποιος πρέπει να καταβάλει 45.000 ευρώ.
Αλλο ένα παράδειγμα αποτελεί η αγορά ακινήτων. Ερευνες έχουν δείξει ότι λόγω του ισχύοντος καθεστώτος, ο πολίτης επιβαρύνεται κατά 2-4% επί της αξίας ακινήτων εξαιτίας των ποσών που προβλέπονται για τους μεσίτες και τους μηχανικούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου