Πέμπτη 19 Αυγούστου 2010

Να γιατί αγοράζουμε "no name" προϊόντα

 Έως και 800% η διαφορά τιμής ανάμεσα σε επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα
- Πολλά από τα no name παρασκευάζονται από τις ίδιες βιομηχανίες των επώνυμων και διαφημισμένων

Τα νοικοκυριά "απαντούν" στην οικονομική κρίση και στην ακρίβεια γεμίζοντας τα καλάθια των σούπερ μάρκετ με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Τα «no name» τρόφιμα, απορρυπαντικά, χαρτικά, γαλακτοκομικά, αλκοολούχα κλπ. αποτελούν πλέον το 30% στο καλάθι της νοικοκυράς. Όπως θα δείτε στην λίστα που ακολουθεί η έξυπνη επιλογή αυτών προϊόντων οδηγεί σε σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων από τον οικογενειακό προϋπολογισμό καθώς η απόκλιση τιμών σε ίδια αγαθά είναι εντυπωσιακή.
α

Προϊόνιδιωτικής 
ετικέτας
Επώνυμο
Αλεύρι 1 κιλό0,492,14
Μέλι 470 γρ.4,477,27
Ψωμί τόστ 480 γρ1,712,48
Δημητριακά 500 γρ1,393,44
Στιγμιαίος καφές
100 γρ
1,932,64
Μακαρόνια 500 γρ0,351,17
Αλουμινόχαρτο 50 μ1,999,78
Απποριπαντικό σε
σκόνη 900 γρ
1,302,87
Υγρό για τζάμια 75 ml0,851,78
Χαρτί υγείας 12 ρολά1,992,87
Χυμός ντομάτας 500 γρ0,440,63
Φακές 500 γρ0,651,51
Ελαιόλαδο 5 Λίτρα14,4925,91
Αλάτι 1 κιλό0,191,36
Ρύζι 500 γρ0,571,43
Χαρτοπετσέτες 70 τεμαχ0,391,30


Κύρια ανησυχία όσων καταναλωτών μέχρι σήμερα δεν έχουν "πειστεί" να βάλουν αυτά τα αγαθά στο τραπέζι τους είναι ο φόβος της χαμηλής ποιότητας. Ωστόσο τα περισσότερα από αυτά παράγονται από τις ίδιες φιρμάτες βιομηχανίες χωρίς ωστόσο να βάζουν σε αυτά το κόστος διαφήμησης και τοποθέτησης σε περίοπτη θέση στα ράφια των σούπερ μάρκετ. 

Χαρακτηριστικό της αποδοχής όλο και περισσότερων καταναλωτών των noname προϊόντων είναι η αύξηση στις πωλήσεις τους κατά 25% από τον Μάϊο του 2009 έως φέτος.

Οι καταναλωτές φέτος αγόρασαν  6 εκατομμύρια περισσότερα τεμάχια γάλα ιδιωτικής ετικέτας. Αύξηση 25%. Κατά 24,1% ανέβηκαν τα τυριά.

Κατά 82% ανέβασαν τις πωλήσεις τους και τα παγωτά, ενώ οι οικογένειες δεν διστάζουν να αγοράσουν και το «no name» ψωμί, οι πωλήσεις του όποιου αυξήθηκαν κατά 18,4%. Στο 23,3 έφτασε η αύξηση στο αλεύρι.

Τα μη επώνυμα ζυμαρικά πωλούνται περισσότερο  κατά 16,1%,κατά 15,1% στο ρύζι, ενώ στα αλλαντικά οι μετρήσεις έδειξαν άνοδο των πωλήσεων κατά 19,3%.

Με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας γεμίζουν οι νοικοκυρές το καλάθι και για τη λάτρα του σπιτιού τους. Ενδεικτικά οι πωλήσεις στα λευκαντικά αυξήθηκαν κατά 32,8%, στα απορρυπαντικά για πιάτα κατά 20,1%, στα καθαριστικά φούρνου κατά 20,6%

Εντυπωσιακή είναι η αύξηση στις πωλήσεις προϊόντων  για την περιποίηση των ποδιών που έφθασε το 353,9%, για τα χείλη 211,9% και 68,2% τα αντηλιακά εκτινάσσοντας τις πωλήσεις στα καλλυντικά, και αφήνοντας στο ράφι τα επώνυμα προϊόντα, που έχουν σε πολλές περιπτώσεις τσουχτερές και υπερδιπλάσιες τιμές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου