Με την επιστροφή από τις διακοπές το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, αλλά και η ηγεσία του Πενταγώνου, θα βρεθεί αντιμέτωπη με το πρόβλημα των ναυπηγείων.
Και δεν εννοούμε μόνο του Σκαραμαγκά, αλλά και αυτά της Ελευσίνας. Το σύνολο των εργαζομένων και στις δύο επιχειρήσεις ξεπερνά τις 3000!
Και τα δύο ναυπηγεία βρίσκονται στη κόψη του ξυραφιού:
- Η διαφαινόμενη συμφωνία εξαγοράς των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, από την Άμπου Ντάμπι Μαρ και τον Λιβανέζο Ισκαντάρ Σάφα, όλο "τελειώνει", αλλά υπογραφές που θα επικυρώσουν την μεταβίβαση των ναυπηγείων από τους Γερμανούς στην Άμπου Ντάμπι Μαρ, δεν έχουν ακόμη μπει. Οι Γερμανοί απειλούν διαρκώς με άμεση αποχώρηση και κατά συνέπεια με πτώχευση των ναυπηγείων, αν δεν οριστικοποιηθεί η συμφωνία μέχρι το τέλος του μήνα. Ο λόγος που δεν θέλουν να "τους βρει ο Σεπτέμβρης στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά", είναι ότι τότε "κλείνει" το οικονομικό έτος, στο οποίο δεν θέλουν να εμφανίσουν τις ζημιές του Σκαραμαγκά. Επιπλέον θέλουν να εξασφαλίσουν και την υπογραφή της συμφωνίας για την ναυπήγηση δύο ακόμη υποβρυχίων τύπου ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, όπως προβλέπει το πακέτο συμφωνίας,εισπράττοντας έτσι άλλο ένα δις ευρώ!
Το παράδοξο στην υπόθεση του Σκαραμαγκά, είναι ότι η κυβέρνηση έχει κατορθώσει να κόψει τον "γόρδιο δεσμό" και έχει κολλήσει σε κάτι απλούς...κόμπους. Το πρόστιμο της ΕΕ προς τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά για παράνομες χρηματοδοτήσεις του παρελθόντος, ήταν 450 εκατομμύρια ευρώ. Ο υπουργός Άμυνας Βαγγέλης Βενιζέλος, είχε ανακοινώσει πριν μερικές ημέρες, ότι το σχέδιο λύσης που παρουσιάστηκε στην ΕΕ, έγινε δεκτό και το πρόστιμο, είτε θα μειωθεί δραματικά, είτε θα διαγραφεί! Αυτή η μεγάλη και για πολλούς ανέλπιστη επιτυχία, επισκιάζεται όμως από την επιμονή της ηγεσίας του Πενταγώνου, η οποία ζητά από την αντιπολίτευση και ειδικά από την αξιωματική, να συναινέσει στο πακέτο λύσης και μεταβίβασης ιδιοκτησίας των ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Κι όταν ζητά συναίνεση, εννοεί αυτή να καταγραφεί και σε ψήφους εντός κοινοβουλίου. Η ΝΔ ήδη έχει κάνει σαφές, ότι δεν πρόκειται να ψηφίσει το σχέδιο λύσης Βενιζέλου, αν και θέλει -και αυτή - να σωθούν τα ναυπηγεία!
Κι ενώ τα δύο μεγάλα κόμματα συζητάνε περί συναίνεσης, ο χρόνος περνάει και τα περιθώρια λύσης και επιβίωσης της επιχείρησης και των 1400 εργαζομένων της, στενεύουν.
- Η κατάσταση είναι εξίσου δύσκολη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας-Νεωρίου Σύρου. Τα οικονομικά δεδομένα δείχνουν ότι η τύχη τους είναι αμφίβολη. Πολύ συχνά το τελευταίο διάστημα υπάρχουν φήμες ακόμη και για κλείσιμο των ναυπηγείων. Τα ναυπηγεία Ελευσίνας έχουν υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με τους Γάλλους, για το πρόγραμμα ναυπήγησης έξι φρεγατών, το οποίο η κυβέρνηση επιχείρησε ανεπιτυχώς να σπάσει. Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι η Άμπου Ντάμπι Μαρ και ο Ι. Σάφα, είναι διατεθειμένος να συζητήσει το ενδεχόμενο εξαγοράς και των ναυπηγείων Ελευσίνας. Ο λόγος είναι ότι η λύση για τον Σκαραμαγκά σε ότι αφορά το πρόστιμο των 450 εκατομμυρίων, προβλέπει ότι το 90% των εγκαταστάσεων θα χρησιμοποιούνται για στρατιωτικά ναυπηγικά προγράμματα. Συνεπώς οι εγκαταστάσεις της Ελευσίνας θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για ναυπηγικές εργασίες σε εμπορικά πλοία και σκάφη αναψυχής. Όλα αυτά βέβαια ακούγονται πολύ θετικά και ελπιδοφόρα. Αλλά προς το παρόν και πολύ θεωρητικά. Οι επόμενες ημέρες θα είναι εξαιρετικά κρίσιμες για την τύχη των 3000 εργαζομένων. Ας ελπίσουμε τουλάχιστον ότι τα δύο μεγάλα κόμματα εξουσίας θα καταφέρουν να βρουν ...τη συναίνεσή τους.
Και τα δύο ναυπηγεία βρίσκονται στη κόψη του ξυραφιού:
- Η διαφαινόμενη συμφωνία εξαγοράς των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, από την Άμπου Ντάμπι Μαρ και τον Λιβανέζο Ισκαντάρ Σάφα, όλο "τελειώνει", αλλά υπογραφές που θα επικυρώσουν την μεταβίβαση των ναυπηγείων από τους Γερμανούς στην Άμπου Ντάμπι Μαρ, δεν έχουν ακόμη μπει. Οι Γερμανοί απειλούν διαρκώς με άμεση αποχώρηση και κατά συνέπεια με πτώχευση των ναυπηγείων, αν δεν οριστικοποιηθεί η συμφωνία μέχρι το τέλος του μήνα. Ο λόγος που δεν θέλουν να "τους βρει ο Σεπτέμβρης στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά", είναι ότι τότε "κλείνει" το οικονομικό έτος, στο οποίο δεν θέλουν να εμφανίσουν τις ζημιές του Σκαραμαγκά. Επιπλέον θέλουν να εξασφαλίσουν και την υπογραφή της συμφωνίας για την ναυπήγηση δύο ακόμη υποβρυχίων τύπου ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, όπως προβλέπει το πακέτο συμφωνίας,εισπράττοντας έτσι άλλο ένα δις ευρώ!
Το παράδοξο στην υπόθεση του Σκαραμαγκά, είναι ότι η κυβέρνηση έχει κατορθώσει να κόψει τον "γόρδιο δεσμό" και έχει κολλήσει σε κάτι απλούς...κόμπους. Το πρόστιμο της ΕΕ προς τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά για παράνομες χρηματοδοτήσεις του παρελθόντος, ήταν 450 εκατομμύρια ευρώ. Ο υπουργός Άμυνας Βαγγέλης Βενιζέλος, είχε ανακοινώσει πριν μερικές ημέρες, ότι το σχέδιο λύσης που παρουσιάστηκε στην ΕΕ, έγινε δεκτό και το πρόστιμο, είτε θα μειωθεί δραματικά, είτε θα διαγραφεί! Αυτή η μεγάλη και για πολλούς ανέλπιστη επιτυχία, επισκιάζεται όμως από την επιμονή της ηγεσίας του Πενταγώνου, η οποία ζητά από την αντιπολίτευση και ειδικά από την αξιωματική, να συναινέσει στο πακέτο λύσης και μεταβίβασης ιδιοκτησίας των ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Κι όταν ζητά συναίνεση, εννοεί αυτή να καταγραφεί και σε ψήφους εντός κοινοβουλίου. Η ΝΔ ήδη έχει κάνει σαφές, ότι δεν πρόκειται να ψηφίσει το σχέδιο λύσης Βενιζέλου, αν και θέλει -και αυτή - να σωθούν τα ναυπηγεία!
Κι ενώ τα δύο μεγάλα κόμματα συζητάνε περί συναίνεσης, ο χρόνος περνάει και τα περιθώρια λύσης και επιβίωσης της επιχείρησης και των 1400 εργαζομένων της, στενεύουν.
- Η κατάσταση είναι εξίσου δύσκολη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας-Νεωρίου Σύρου. Τα οικονομικά δεδομένα δείχνουν ότι η τύχη τους είναι αμφίβολη. Πολύ συχνά το τελευταίο διάστημα υπάρχουν φήμες ακόμη και για κλείσιμο των ναυπηγείων. Τα ναυπηγεία Ελευσίνας έχουν υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με τους Γάλλους, για το πρόγραμμα ναυπήγησης έξι φρεγατών, το οποίο η κυβέρνηση επιχείρησε ανεπιτυχώς να σπάσει. Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι η Άμπου Ντάμπι Μαρ και ο Ι. Σάφα, είναι διατεθειμένος να συζητήσει το ενδεχόμενο εξαγοράς και των ναυπηγείων Ελευσίνας. Ο λόγος είναι ότι η λύση για τον Σκαραμαγκά σε ότι αφορά το πρόστιμο των 450 εκατομμυρίων, προβλέπει ότι το 90% των εγκαταστάσεων θα χρησιμοποιούνται για στρατιωτικά ναυπηγικά προγράμματα. Συνεπώς οι εγκαταστάσεις της Ελευσίνας θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για ναυπηγικές εργασίες σε εμπορικά πλοία και σκάφη αναψυχής. Όλα αυτά βέβαια ακούγονται πολύ θετικά και ελπιδοφόρα. Αλλά προς το παρόν και πολύ θεωρητικά. Οι επόμενες ημέρες θα είναι εξαιρετικά κρίσιμες για την τύχη των 3000 εργαζομένων. Ας ελπίσουμε τουλάχιστον ότι τα δύο μεγάλα κόμματα εξουσίας θα καταφέρουν να βρουν ...τη συναίνεσή τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου