Εντονότατο το παρασκήνιο στις διαπραγματεύσεις των ελεγκτών της τρόικας με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών για την εξυγίανση του ΟΣΕ.
Το επιχειρησιακό πλάνο που ετοιμάζει το υπουργείο για την επόμενη μέρα του Οργανισμού περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων,
που κατά περιπτώσεις θα φτάσουν έως και 60% αλλά και επιπλέον περικοπές δρομολογίων. Ήδη άλλωστε έχουν ανακοινωθεί περικοπές στην Πελοπόννησο και τη δυτική Μακεδονία.
Το πλάνο του υπουργείου, πάντως, προβλέπει και δυνατότητα επιδότησης σε κάποιες άγονες γραμμές, κατά το παράδειγμα της ακτοπλοΐας και στην αεροπλοΐα.
«Αγκάθι» όμως και πεδίο των διαβουλεύσεων ανάμεσα στους ελεγκτές και την ελληνική κυβέρνηση είναι οι απολύσεις που ζητά η τρόικα. Οι απεσταλμένοι του ΔΝΤ, της ΕΚΤ και της Κομισιόν είχαν διαδοχικές συναντήσεις τις τελευταίες μέρες στο υπουργείο και ζήτησαν απολύσεις, πιθανότητα που αποκλείστηκε από πλευράς κυβέρνησης. Το υπουργείο ξεκαθάρισε ότι το μόνο που συζητά είναι οι μετατάξεις και συνταξιοδοτήσεις. Το θέμα, πάντως, δεν έχει «κλείσει» και αναμένονται νέος γύρος διαβουλεύσεων.
Η τρόικα, πάντως, διαχωρίζει τον ΟΣΕ από τις υπόλοιπες ΔΕΚΟ, όπως φάνηκε από από τη συνέντευξη Τύπου που παρέθεσαν οι απεσταλμένοι της. Σύμφωνα με το μνημόνιο, το σχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ θα έπρεπε να είναι έτοιμο μέχρι το τέλος του Ιουνίου, αλλά ακόμη βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση.
Πρόβλημα αποτελεί το πολύ υψηλό δημοσιονομικό κόστος του ΟΣΕ για αυτό και η τρόικα αφήνει «παράθυρο» απολύσεων και μείωσης προσωπικού. Αντίθετα, για τις υπόλοιπες ΔΕΚΟ η κυβέρνηση φαίνεται πως παίρνει μικρό χρονικό περιθώριο για να καταλήξει στα σχέδια εξυγίανσης. Αν όμως αυτά δεν πάρουν το «πράσινο φως» της τρόικας και δε θεωρηθούν επαρκή, δεν αποκλείεται να ζητηθεί κι εκεί μείωση προσωπικού.
που κατά περιπτώσεις θα φτάσουν έως και 60% αλλά και επιπλέον περικοπές δρομολογίων. Ήδη άλλωστε έχουν ανακοινωθεί περικοπές στην Πελοπόννησο και τη δυτική Μακεδονία.
Το πλάνο του υπουργείου, πάντως, προβλέπει και δυνατότητα επιδότησης σε κάποιες άγονες γραμμές, κατά το παράδειγμα της ακτοπλοΐας και στην αεροπλοΐα.
«Αγκάθι» όμως και πεδίο των διαβουλεύσεων ανάμεσα στους ελεγκτές και την ελληνική κυβέρνηση είναι οι απολύσεις που ζητά η τρόικα. Οι απεσταλμένοι του ΔΝΤ, της ΕΚΤ και της Κομισιόν είχαν διαδοχικές συναντήσεις τις τελευταίες μέρες στο υπουργείο και ζήτησαν απολύσεις, πιθανότητα που αποκλείστηκε από πλευράς κυβέρνησης. Το υπουργείο ξεκαθάρισε ότι το μόνο που συζητά είναι οι μετατάξεις και συνταξιοδοτήσεις. Το θέμα, πάντως, δεν έχει «κλείσει» και αναμένονται νέος γύρος διαβουλεύσεων.
Η τρόικα, πάντως, διαχωρίζει τον ΟΣΕ από τις υπόλοιπες ΔΕΚΟ, όπως φάνηκε από από τη συνέντευξη Τύπου που παρέθεσαν οι απεσταλμένοι της. Σύμφωνα με το μνημόνιο, το σχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ θα έπρεπε να είναι έτοιμο μέχρι το τέλος του Ιουνίου, αλλά ακόμη βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση.
Πρόβλημα αποτελεί το πολύ υψηλό δημοσιονομικό κόστος του ΟΣΕ για αυτό και η τρόικα αφήνει «παράθυρο» απολύσεων και μείωσης προσωπικού. Αντίθετα, για τις υπόλοιπες ΔΕΚΟ η κυβέρνηση φαίνεται πως παίρνει μικρό χρονικό περιθώριο για να καταλήξει στα σχέδια εξυγίανσης. Αν όμως αυτά δεν πάρουν το «πράσινο φως» της τρόικας και δε θεωρηθούν επαρκή, δεν αποκλείεται να ζητηθεί κι εκεί μείωση προσωπικού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου