Παρασκευή 1 Οκτωβρίου 2010

Εγκαταλείπουν τα μπλόκα οι μεταφορείς - Αρχισε ο ανεφοδιασμός της αγοράς

Φυλλορροούν τα μπλόκα, παρά το γεγονός ότι οι “σκληροπυρηνικοί” λένε ότι συνεχίζουν και έχουν συνάντηση για συνέχιση των κινητοποιήσεων.



Ήδη τα κοντέινερ φορτώνονται χωρίς πρόβλημα στο Ικόνιο καθώς έχουν αποχωρήσει τα φορτηγά των απεργών, ενώ και στη Μεταμόρφωση όπου στη μία μετά τα μεσάνυχτα παρέμεναν 141 φορτηγά, αυτή τη στιγμή βρίσκονται ελάχιστα.


Το μεσημέρι άρχισε η τροφοδοσία της αγοράς στη Βόρεια Ελλάδα. Οι αυτοκινητιστές έχουν αποσύρει όλα τα φορτηγά από τα κομβικά σημεία περιμετρικά από το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης και όπως εκτιμούν εκπρόσωποι παραγωγικών φορέων η τροφοδοσία της αγοράς θα αποκατασταθεί προς τα τέλη της ερχόμενης εβδομάδας.

Αλλά και στα Χανιά, από χθες το βράδυ 200 νταλίκες επιβιβάστηκαν στα πλοία της γραμμής για τον Πειραιά ενώ από το πρωί άρχισε με εντατικούς ρυθμούς, ο εφοδιασμός των επιχειρήσεων .

Στις 15.00 συνεδριάζει η επιτροπή αγώνα που έχει διαφοροποιηθεί και συνεχίζει τις κινητοποιήσεις της...
Από τα ξημερώματα και μετά την πεντάωρη θυελλώδη σύσκεψη των εννέα προέδρων των σωματίων που αποφάσισαν αναστολή φάνηκε πως το μέτωπο των φορτηγατζήδων έχει ραγίσει.

Μετά την απόφαση του προεδρείου για αναστολή, η Επιτροπή Αγώνα με ανακοίνωσή της κατήγγγειλε το προεδρείο και ανακοίνωσε θα συνεδριάσει και θα ζητήσει ψηφοφορία από τη βάση.

Ενδεικτικό της κατάστασης στους κόλπους των μεταφορέων είναι πως η Επιτροπή Αγώνα ανακοίνωσε ότι δεν αναστέλλεται καμία κινητοποίηση και πως εκείνοι θα συνεχίσουν κανονικά στα μπλόκα.
Το παρασκήνιο
Τέσσερα είναι τα βασικά στοιχεία που οδήγησαν το προεδρείο των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης να αποφασίσουν αναστολή των κινητοποιήσεων. Τα δύο πρώτα έχουν σχέση με την τροπολογία που προώθησε η κυβέρνηση και η οποία, μεταξύ άλλων, προβλέπει αυστηρές κυρώσεις, διοικητικές και ποινικές, για τους παραβάτες και την εκχώρηση έργου δημόσιας μεταφοράς σε Ιδιωτικά αυτοκίνητα.

Το τρίτο έχει σχέση με τη χθεσινή συνάντηση των μεταφορέων με τον υπουργό Ανάπτυξης, καθώς ήθελαν να «πάρουν κάτι» για να φύγουν με ψηλά το κεφάλι από τα μπλόκα. Το τέταρτο στοιχείο είναι το γεγονός ότι ολόκληρη σχεδόν η κοινωνία και κυρίως ο εμπορικός και επιχειρηματικός κόσμος, είχε στραφεί πλέον εναντίον του κλάδου και η κινητοποίηση είχε αρχίσει να παίρνει φθίνουσα πορεία, ενώ οι συνδικαλιστές δεν μπορούν να ελέγξουν τα μέλη τους, ορισμένα από τα οποία προβαίνουν σε ακραίες ενέργειες με επικίνδυνες επιθέσεις εναντίον συναδέλφων τους που εργάζονται.

Της απόφασης προηγήθηκε ένας μαραθώνιος κινήσεων και παρασκηνιακών διαβουλεύσεων. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές για το ραντεβού μεταφορέων-Χρυσοχοϊδη, μεσολάβησε ο πρόεδρος των Εμπόρων κ. Κορκίδης. Ακολούθησε συνεννόηση των κ. Ρέππα και Χρυσοχοϊδη, οι οποίοι συνομίλησαν για αρκετή ώρα και στο περιθώριο της συνάντησης που είχε ο πρωθυπουργός με τους δημοσιογράφους, στο Μέγαρο Μαξίμου, και συζήτησαν, πέραν του νόμου που έχει ψηφιστεί, τα θέματα που βρίσκονται σε εκκρεμότητα, όπως η ένταξη των μεταφορέων στον αναπτυξιακό νόμο και στο ΕΣΠΑ, ένα αντικείμενο για το οποίο αρμόδιος είναι ο κ. Χρυσοχοϊδης.

Στη συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης με την αντιπροσωπεία των μεταφορέων, ο κ. Χρυσοχοϊδης τους εξειδίκευσε τα μέτρα κάτω από τα οποία θα ενταχθούν στον αναπτυξιακό νόμο, θέμα πολύ σημαντικό για τους μεταφορείς, καθώς με τον τρόπο αυτό, όπως λένε οι ίδιοι, θα αντισταθμίσουν ένα μέρος από τις απώλειες που θα έχουν με τον μηδενισμό της αξίας της αδείας των οχημάτων τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που οι μεταφορείς εντάσσονται σε αναπτυξιακό νόμο.

Εξερχόμενος από τη συνάντηση αυτή ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας κ. Γιώργος Τζωρτζάτος, εμφανίστηκε για πρώτη φορά χαμογελαστός, έκανε λόγο για άριστο κλίμα και καλές προθέσεις, σημείωσε ότι οι ουσιαστικές συζητήσεις είναι ολιγόλεπτες και άφησε να εννοηθεί ότι διαπιστώθηκε ταύτιση απόψεων σε ότι αφορά τις ρυθμίσεις για τον αναπτυξιακό νόμο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου