Δευτέρα, 6 Σεπτεμβρίου 2010

Φέσι 109 εκατ. από την Express Service

Oφειλές που ξεπερνούν πλέον τα 100 εκατ. ευρώ προς τα ασφαλιστικά ταμεία έχει η εταιρεία Express Service, συμφερόντων του επιχειρηματία Γιάννη Ραπτόπουλου

Αυτές παραμένουν στα συρτάρια χωρίς καμία ρύθμιση από το 1999. 


Όπως προκύπτει από τα στοιχεία με βάση το φορολογικό μητρώο των εταιρειών του (ΑΦΜ 094448015 -Express Service 14.426.000 ευρώ - ΑΦΜ 019230339 Ι. Π. Ραπτόπουλος 37.244.017 ευρώ 094061970 Express Service 75.426.000 ευρώ) οι συνολικές οφειλές φτάνουν τα 109 εκατομμύρια ευρώ και η αρνητική θέση ξεπερνά τα 30 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πάγια τακτική του ΙΚΑ, οι ρυθμίσεις οφειλών προς το ταμείο φτάνουν έως και τις 90 μηνιαίες δόσεις• δηλαδή αποπληρωμή σε 7,5 χρόνια με οφειλή 1,2 εκατ. ευρώ τον μήνα υπό τις παρούσες συνθήκες. 

Η συνολική κερδοφορία του κλάδου οδικής βοήθειας δεν ξεπερνά τα 3 εκατ. ευρώ ετησίως. Εγκλωβισμένος στα χρέη του, ο άλλοτε «ιππότης της ασφάλτου» Γιάννης Ραπτόπουλος μετά από χρόνια εξακολουθεί να φιγουράρει μεταξύ των πρώτων στη λίστα με τους μεγαλύτερους οφειλέτες προς τα ασφαλιστικά ταμεία και δη το ΙΚΑ. 

Ο γνωστός από τις ιδιαίτερες διαφημιστικές καμπάνιες, και ένας από τους συμπαθέστερους επιχειρηματίες στους πολιτικούς κύκλους, αναζητά συνεχώς κεφάλαια ώστε να ρυθμίσει τις οφειλές του. Μόλις τον περασμένο χρόνο, για να κοπάσει ο θόρυβος, η εταιρεία ανακοίνωσε αύξηση κεφαλαίου 37,8 εκατ. ευρώ, ώστε να κερδίσει χρόνο και να μην προχωρήσουν οι διαδικασίες αίτησης να διακοπεί η λειτουργία της. 

Ολιγωρία

Την ώρα που μισθωτοί και συνταξιούχοι υφίστανται περικοπές στις αμοιβές και τις συντάξεις τους, τα «ευαγή» κρατικά ασφαλιστικά ταμεία δεν προωθούν άμεσα τις ρυθμίσεις για τους οφειλέτες. Αντίθετα, κατά πληροφορίες οι ρυθμίσεις για την αποπληρωμή οφειλών γίνονται με τρόπο ευνοϊκό για τους μεγάλους οφειλέτες. Σε μία περίοδο όπου ο αρμόδιος υπουργός Ανδρέας Λοβέρδος δεν διστάζει να ομολογήσει δημόσια πως «Δεν υπάρχει σάλιο στα ταμεία», κάποιες ιδιωτικές εταιρείες -ελέω κράτους-διευκολύνονται με χαριστικές ρυθμίσεις να καθυστερούν τις πληρωμές. 

Η περίπτωση της Express Service εγείρει και θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, ως προς την εφαρμογή βιώσιμης τιμολογιακής πολιτικής στους πελάτες. Η προαναφερθείσα περίπτωση προκαλεί το κοινό αίσθημα σήμερα περισσότερο από άλλοτε, καθώς το όνομα της εταιρείας εδώ και χρόνια παραμένει υψηλά στη λίστα των οφειλετών. 

Από τις αρχές του 2000 η εταιρεία είχε αρχίσει να προκαλεί την τότε κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, όταν επί υπουργίας Νίκου Χριστοδουλάκη δεν αποπλήρωσε οφειλές από φόρους προς το Δημόσιο. Οι δε παρατυπίες με την ασφαλιστική της Express Service είχαν προκαλέσει και πάλι την αντίδραση των ανταγωνιστών. Παρά την ανάκληση της άδειας λειτουργίας το 2001 και τις έντονες αντιδράσεις από την Ομοσπονδία Ασφαλιστικών Συλλόγων, η εταιρεία συνέχισε απερίσπαστη το έργο της. 

Το «χαϊδεμένο παιδί» των κυβερνήσεων με τους 1.300 εργαζόμενους πανελλαδικά, με ανέλεγκτους φορολογικά ισολογισμούς είχε αρχίσει από τα μέσα του 1990 να ταρακουνάει τον ανταγωνισμό. Ως αποτέλεσμα και η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών (ΕΑΕΕ), με επιστολή στο Υπουργείο Ανάπτυξης, ζήτησε παρέμβαση ώστε να σωθεί ο υγιής ανταγωνισμός. Σύντομα η επιχείρηση πέρασε στην αντεπίθεση, υποβάλλοντας μήνυση κατά της Επιτροπής Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΕΠΕΙΑ) με την αιτιολογία της χορήγησης άδειας αορίστου χρόνου στις ανταγωνίστριες εταιρείες οδικής βοηθείας, χωρίς να έχουν αυτές ανταποκριθεί στις προδιαγραφές του νόμου. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου