Τρίτη, 28 Σεπτεμβρίου 2010

Tέλη ... πολλών ταχυτήτων - 'Ολοι οι πίνακες με παραδείγματα

Μειώνονται ως και 330 ευρώ για τα παλιά αυτοκίνητα
- Αυξάνονται ως και 88 ευρώ για όσα κυκλοφόρησαν μετά το 2005
- Το νέο σύστημα υπολογισμού βάσει εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα

1.Την κατάργηση του κριτηρίου της παλαιότητας. Για όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα που θα έχουν ταξινομηθεί έως και την 31-12-2010 (και για τις μοτοσυκλέτες, ασχέτως ημερομηνίας ταξινόμησης) θεσπίζεται ενιαία κλίμακα υπολογισμού με βάση τον κυβισμό του κινητήρα τους.


2.Την υιοθέτηση του κριτηρίου του κυβισμού αλλά με πιο αναλογικό τρόπο. Δημιουργείται μια πιο δίκαιη και αναλογική κλίμακα τελών κυκλοφορίας με την προσθήκη νέων κλιμακίων κυβισμού, προκειμένου το σύστημα να γίνει πιο αποτελεσματικό και να ανταποκριθεί περισσότερο στις συνθήκες της αγοράς, έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια.

3.Την ενσωμάτωση του χωριστού ειδικού φόρου μεγάλου κυβισμού στα τέλη. Πρόκειται για τον ειδικό φόρο μεγάλου κυλινδρισμού κινητήρα για όλα τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες άνω των 1.929 κ.εκ., που είχε προβλεφθεί με το ν. 3775/2009. Τα τέλη κυκλοφορίας 2011 συμπεριλαμβάνουν τον τυχόν ειδικό φόρο οχημάτων μεγάλου κυβισμού.
Έτσι, τα νέα τέλη κυκλοφορίας έτους 2011, σε σύγκριση και με τις συνολικές επιβαρύνσεις των οχημάτων για το 2010, διαμορφώνονται ως εξής:


 
Κλιμάκιο κ.εκ.
Τέλη κυκλοφορίας 2011 (ευρώ)
Τέλη κυκλοφορίας και ειδικός φόρος 2010 (ευρώ)
Διαφορά 2011 έναντι 2010 (ευρώ)



Από
έως
Από
έως
Έως
300
20
0
68
20
-48
301
785
50
28
96
22
-46
786
1071
110
94
187
16
-77
1072
1357
120
94
187
26
-67
1358
1548
220
184
352
36
-132
1549
1738
240
184
352
56
-112
1739
1928
270
184
352
86
-82
1929
2357
600
578
821
22
-221
2358
3000
800
712
1130
88
-330
3001
4000
1000
912
1330
88
-330
4001
και άνω
1200
1112
1530
88
-330


Την αναλογική ελάφρυνση για μεγάλο αριθμό οχημάτων. Από την σύγκριση των τελών του 2011 σε σχέση με το 2010 προκύπτει ότι πάνω από 3.180.000 κάτοχοι αυτοκινήτων και μοτοσικλετών έχουν μείωση από 12-330 ευρώ (το 65% του συνόλου), ενώ οι υπόλοιποι έχουν αύξηση η οποία σε απόλυτους αριθμούς δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη και κυμαίνεται μεταξύ 16-88 ευρώ ετησίως. Μεγαλύτερη αναλογικά μείωση έχουν τα μικρή και μεσαίας κατηγορίας αυτοκίνητα.

4. Την περιβαλλοντική κατεύθυνση για τις νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων. Αναγνωρίζοντας τον σημαντικό ρόλο που μπορεί να έχει η φορολόγηση του αυτοκινήτου στην κατεύθυνση της μείωσης των περιβαλλοντικών του επιπτώσεων, τα τέλη κυκλοφορίας όλων των επιβατικών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων που θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/1/2011 και μετά, συνδέονται αποκλειστικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του κάθε οχήματος (γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο). Η σύνδεση αυτή ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα ασχέτως τεχνολογίας (βενζινοκίνητα, υβριδικά, πετρελαιοκίνητα κλπ). Αυτό εκτιμάται ότι θα έχει σαν αποτέλεσμα τη στροφή των καταναλωτών σε πιο «καθαρής τεχνολογίας» οχήματα με αντίστοιχες θετικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Τα περισσότερα κράτη μέλη της Ε.Ε. έχουν ήδη εισαγάγει φορολογικό σύστημα αυτοκινήτων (τέλη κυκλοφορίας και τέλη ταξινόμησης) που συνδέεται ολικώς ή μερικώς με τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Έτσι, τα τέλη κυκλοφορίας των επιβατικών αυτοκινήτων που θα ταξινομηθούν μετά την 1/1/2011 είναι τα εξής:

 
ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΕΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ COανά χιλιόμετρο)
ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ (σε ευρώ)
0 - 100
0
101 - 120
0,80
121 - 140
1,00
141 - 160
1,50
161 - 180
2,00
181 - 200
2,25
201 - 250
2,50
Άνω των 251
3,00

Όσον αφορά στα υπόλοιπα οχήματα (φορτηγά ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, λεωφορεία, κλπ), θα υπάρχει αύξηση κατά μέσο όρο 10% σε σχέση με το 2010. Σημειώνεται ότι τα εν λόγω τέλη δεν έχουν αυξηθεί από το 2009.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου