Οι οδηγοί που αφαιρούνται όταν οδηγούν επειδή μιλούν στο κινητό ή στέλνουν γραπτά μηνύματα προκάλεσαν το θάνατο
περίπου 16.000 ανθρώπων κατά το διάστημα 2001-2007, ανακοίνωσαν χθες Πέμπτη αμερικανοί ερευνητές.
Η έκθεση, μία από τις πρώτες επιστημονικές απόπειρες καταγραφής του αριθμού των θυμάτων εξαιτίας της χρήσης κινητού εν ώρα οδήγησης, αποδεικνύει ακόμη ότι ένας μεγάλος αριθμός των οδηγών αυτών είναι κάτω των 30 ετών.
Ο Φερνάντο Γουίλσον και ο Τζιμ Στίμπσον του Κέντρου της Επιστήμης της Υγείας του πανεπιστημίου του Βόρειου Τέξας χρησιμοποίησαν τα στοιχεία για τα τροχαία από κάθε αμερικανική πολιτεία, στοιχεία για τους χρήστες κινητών και δεδομένα για τον όγκο των γραπτών μηνυμάτων από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών.
Χρησιμοποίησαν επίσης τα στοιχεία από την Διεύθυνση Οδικής Ασφάλειας Εθνικών Αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ που αφορούν τους θανάτους, οι οποίοι οφείλονται στην απρόσεκτη οδήγηση.
Τα αποτελέσματα της έρευνάς τους δημοσιεύτηκαν στην Αμερικανική Επιθεώρηση Δημόσιας Υγείας.
"Περίπου από το 2001-2002 έχει αυξηθεί κατά εκατοντάδες τοις εκατό ο όγκος των γραπτών μηνυμάτων", είπε σε τηλεφωνική του συνέντευξη ο Γουίλσον.
Το 2002, ένα εκατομμύριο γραπτά μηνύματα αποστέλλονταν κάθε μήνα. Ο αριθμός αυτός αυξήθηκε στα 110 εκατομμύρια το 2008.
"Από το 2001 το μοντέλο μας προβλέπει ότι περίπου 16.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας της αύξησης του αριθμού γραπτών μηνυμάτων στις ΗΠΑ".
Και μόνο το να μιλάει ένας οδηγός στο κινητό τηλέφωνο είναι αρκετό για να αφαιρεθεί και αυτό έχει αποδειχτεί από πολλές έρευνες, ακόμη κι αν χρησιμοποιεί hands-free.
Ο Γουίλσον υποστηρίζει ότι η αποστολή γραπτών μηνυμάτων και η χρήση των λεγόμενων smart phones που παρέχουν πρόσβαση στο Ίντερνετ και σε άλλες εφαρμογές έχουν οξύνει το πρόβλημα.
Τα τροχαία στους αμερικανικούς δρόμους έχουν περιοριστεί- το 2009 η Διεύθυνση Μεταφορών ανακοίνωσε ότι έφθασαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τα μέσα της δεκαετίας του 1950 και ανήλθαν σε 33.963.
Σε κάθε ένα εκατομμύριο νέους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας, ο Γουίλσον και ο Στίμπσον εκτιμούν ότι υπάρχει αύξηση 19% στους θανάτους εξαιτίας της απρόσεκτης οδήγησης.
"Οι θάνατοι από την απρόσεκτη οδήγηση αυξήθηκαν από 10.9% σε 15.8% από το 1999 ως το 2008 και το μεγαλύτερο ποσοστό της αύξησης καταγράφηκε μετά το 2005", έγραψαν.
"Το 2008 σχεδόν η μία στις έξι μοιραίες συγκρούσεις οχήματος προκλήθηκε από οδηγό ο οποίος ήταν αφηρημένος την ώρα που οδηγούσε", σημειώνει η έκθεση, που διαπίστωσε ότι 5.870 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε δυστυχήματα που αποδίδονται στην απρόσεκτη οδήγηση.
Οι χρήστες κινητού και ο αριθμός των γραπτών μηνυμάτων αυξήθηκαν ραγδαία κατά την ίδια περίοδο, διαπίστωσαν οι Γουίλσον και Στίμπσον.
Ο Γουίλσον είπε ότι 30 πολιτείες στις ΗΠΑ έχουν απαγορεύσει την αποστολή γραπτών μηνυμάτων εν ώρα οδήγησης και ότι σε κάποιες πόλεις και σε κάποιες πολιτείες απαιτείται η χρήση συσκευής hands-free στο αυτοκίνητο.
Η έκθεση, μία από τις πρώτες επιστημονικές απόπειρες καταγραφής του αριθμού των θυμάτων εξαιτίας της χρήσης κινητού εν ώρα οδήγησης, αποδεικνύει ακόμη ότι ένας μεγάλος αριθμός των οδηγών αυτών είναι κάτω των 30 ετών.
Ο Φερνάντο Γουίλσον και ο Τζιμ Στίμπσον του Κέντρου της Επιστήμης της Υγείας του πανεπιστημίου του Βόρειου Τέξας χρησιμοποίησαν τα στοιχεία για τα τροχαία από κάθε αμερικανική πολιτεία, στοιχεία για τους χρήστες κινητών και δεδομένα για τον όγκο των γραπτών μηνυμάτων από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών.
Χρησιμοποίησαν επίσης τα στοιχεία από την Διεύθυνση Οδικής Ασφάλειας Εθνικών Αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ που αφορούν τους θανάτους, οι οποίοι οφείλονται στην απρόσεκτη οδήγηση.
Τα αποτελέσματα της έρευνάς τους δημοσιεύτηκαν στην Αμερικανική Επιθεώρηση Δημόσιας Υγείας.
"Περίπου από το 2001-2002 έχει αυξηθεί κατά εκατοντάδες τοις εκατό ο όγκος των γραπτών μηνυμάτων", είπε σε τηλεφωνική του συνέντευξη ο Γουίλσον.
Το 2002, ένα εκατομμύριο γραπτά μηνύματα αποστέλλονταν κάθε μήνα. Ο αριθμός αυτός αυξήθηκε στα 110 εκατομμύρια το 2008.
"Από το 2001 το μοντέλο μας προβλέπει ότι περίπου 16.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας της αύξησης του αριθμού γραπτών μηνυμάτων στις ΗΠΑ".
Και μόνο το να μιλάει ένας οδηγός στο κινητό τηλέφωνο είναι αρκετό για να αφαιρεθεί και αυτό έχει αποδειχτεί από πολλές έρευνες, ακόμη κι αν χρησιμοποιεί hands-free.
Ο Γουίλσον υποστηρίζει ότι η αποστολή γραπτών μηνυμάτων και η χρήση των λεγόμενων smart phones που παρέχουν πρόσβαση στο Ίντερνετ και σε άλλες εφαρμογές έχουν οξύνει το πρόβλημα.
Τα τροχαία στους αμερικανικούς δρόμους έχουν περιοριστεί- το 2009 η Διεύθυνση Μεταφορών ανακοίνωσε ότι έφθασαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τα μέσα της δεκαετίας του 1950 και ανήλθαν σε 33.963.
Σε κάθε ένα εκατομμύριο νέους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας, ο Γουίλσον και ο Στίμπσον εκτιμούν ότι υπάρχει αύξηση 19% στους θανάτους εξαιτίας της απρόσεκτης οδήγησης.
"Οι θάνατοι από την απρόσεκτη οδήγηση αυξήθηκαν από 10.9% σε 15.8% από το 1999 ως το 2008 και το μεγαλύτερο ποσοστό της αύξησης καταγράφηκε μετά το 2005", έγραψαν.
"Το 2008 σχεδόν η μία στις έξι μοιραίες συγκρούσεις οχήματος προκλήθηκε από οδηγό ο οποίος ήταν αφηρημένος την ώρα που οδηγούσε", σημειώνει η έκθεση, που διαπίστωσε ότι 5.870 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε δυστυχήματα που αποδίδονται στην απρόσεκτη οδήγηση.
Οι χρήστες κινητού και ο αριθμός των γραπτών μηνυμάτων αυξήθηκαν ραγδαία κατά την ίδια περίοδο, διαπίστωσαν οι Γουίλσον και Στίμπσον.
Ο Γουίλσον είπε ότι 30 πολιτείες στις ΗΠΑ έχουν απαγορεύσει την αποστολή γραπτών μηνυμάτων εν ώρα οδήγησης και ότι σε κάποιες πόλεις και σε κάποιες πολιτείες απαιτείται η χρήση συσκευής hands-free στο αυτοκίνητο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου