Η Γαλλία, η Κίνα και άλλες χώρες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον ΟΣΕ αλλά «δεν είναι όμως κάποιος έτοιμος να μας κάνει πρόταση γάμου την ερχόμενη εβδομάδα» ξεκαθάρισε ο Δημήτρης Ρέππας.
Ο υπουργός Μεταφορών, Δημήτρης Ρέππας, συναντήθηκε την Πέμπτη στο Παρίσι με τον Γάλλο υφυπουργό Μεταφορών, Nτομινίκ Μπυσερό και διαπίστωσε νέα ώθηση στο ενδιαφέρον των Γάλλων για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Θέμα εξαγοράς του Οργανισμού δεν τέθηκε, σύμφωνα με τον Έλληνα υπουργό αφού «δεν είναι κάτι που μας απασχολεί αυτή την ώρα. Σε αυτή τη φάση τουλάχιστον δεν είναι κάτι που αντιμετωπίζουμε».
Τα δύο υπουργεία συμφώνησαν να έχουν «μια ανοιχτή επικοινωνία» και η ελληνική πλευρά, στοχεύει να παρέχει στους Γάλλους όλα τα στοιχεία που τους ενδιαφέρουν, ώστε σε διάστημα δύο έως τριών μηνών να έχουν μια πλήρη εικόνα του ελληνικού σιδηροδρόμου για να μπορέσουν να πάρουν τις τελικές τους αποφάσεις.
«Έγινε το πρώτο βήμα», είπε ο Δημήτρης Ρέππας στις δηλώσεις του και πρόσθεσε πως «αποφασίσαμε να έχουμε στενή συνεργασία στον τομέα της αποτύπωσης των πραγματικών δεδομένων του ελληνικού σιδηροδρόμου. Με τα στοιχεία αυτά θα μπορέσουν να γίνουν προτάσεις και να δοθούν απαντήσεις, με βάση το αμοιβαίο συμφέρον».
«Εκείνο που θέλουμε τώρα είναι να εφαρμόσουμε τον νόμο με βάση ένα επιχειρησιακό σχέδιο που στηρίζει την εφαρμογή του νόμου που ψήφισε η ελληνική Βουλή. Εμείς θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται για να εξυγιάνουμε και να κάνουμε λειτουργικό τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Εάν στην πορεία εκδηλωθεί ενδιαφέρον από αξιόπιστες χώρες, τότε πράγματι μπορούμε να πάμε σε συμφωνία», επεσήμανε ο υπουργός Μεταφορών.
Μια συνεργασία με τη Γαλλία «είναι επιθυμητή, για την αξιοποίηση αυτής της τεχνογνωσίας και της εμπειρίας στη βάση της ισοτιμίας και της αμοιβαίας ωφέλειας», είπε ο κ. Ρέππας και εξήγησε επίσης ότι το θεσμικό πλαίσιο δίνει τη δυνατότητα μιας τέτοιας συνεργασίας μέσα από επιχειρηματικά σχήματα κυρίως στον τομέα της λειτουργίας, δηλαδή την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της οποίας το κεφάλαιο θα πρέπει να αποκτήσει μετοχική σύνθεση σύμφωνα με τον νόμο.
Ο υπουργός πρόσθεσε, ότι και για το «μάνατζμεντ» μπορεί να υπάρξει η προοπτική παραχώρησής του σε άτομο «με την ανάλογη εμπειρία, αξιοπιστία και κύρος», προκειμένου για μια πιο αποτελεσματική και πιο ποιοτική διαχείριση.
Υπάρχει ενδιαφέρον αλλά «όχι πρόταση γάμου»
Δεν είναι μόνο η Γαλλία που ενδιαφέρεται για τον ΟΣΕ. Συζητήσεις έχουν γίνει και με τους εκπροσώπους της Κίνας, οι οποίοι με δεδομένο το ενδιαφέρον τους για το Θριάσιο θα μπορούσαν να ενδιαφερθούν για τον σιδηρόδρομο στο πλαίσιο των εμπορευματικών μεταφορών.
Ενδιαφέρον έχουν επιδείξει και άλλες χώρες μετά την ψήφιση του νόμου «δεν είναι όμως κάποιος έτοιμος να μας κάνει πρόταση γάμου την ερχόμενη εβδομάδα», είπε ο υπουργός υπογραμμίζοντας ότι «δεν θα πρέπει να δοθεί αυτή η εντύπωση για να μην περάσουμε σε διάθεση απογοήτευσης».
Για τον κ. Ρέππα, το γεγονός ότι πολλές χώρες επιθυμούν να ενημερωθούν για το τι περιλαμβάνει ο νόμος, «είναι ένα καλό σημάδι, είναι μια καλή αρχή, που μπορεί να μην είναι αρκετή, χωρίς αυτή όμως τα πράγματα θα ήταν ακόμη χειρότερα. Δεν λύσαμε το πρόβλημα είμαστε όμως στην αρχή της λύσης».
Κατέληξε δε, λέγοντας: «Το πρώτο βήμα έγινε, η ψήφιση του νόμου δημιουργεί τις καλύτερες προϋποθέσεις για την εξυγίανση και ανάπτυξη των ελληνικών σιδηροδρόμων, παραμένει να δούμε πως εφαρμόζοντας αυτόν τον νόμο επιτυγχάνουμε να οικοδομήσουμε τις καλύτερες συμμαχίες ώστε πολύ σύντομα, ο ελληνικός σιδηρόδρομος να είναι ένας ευρωπαϊκός σιδηρόδρομος».
Τα δύο υπουργεία συμφώνησαν να έχουν «μια ανοιχτή επικοινωνία» και η ελληνική πλευρά, στοχεύει να παρέχει στους Γάλλους όλα τα στοιχεία που τους ενδιαφέρουν, ώστε σε διάστημα δύο έως τριών μηνών να έχουν μια πλήρη εικόνα του ελληνικού σιδηροδρόμου για να μπορέσουν να πάρουν τις τελικές τους αποφάσεις.
«Έγινε το πρώτο βήμα», είπε ο Δημήτρης Ρέππας στις δηλώσεις του και πρόσθεσε πως «αποφασίσαμε να έχουμε στενή συνεργασία στον τομέα της αποτύπωσης των πραγματικών δεδομένων του ελληνικού σιδηροδρόμου. Με τα στοιχεία αυτά θα μπορέσουν να γίνουν προτάσεις και να δοθούν απαντήσεις, με βάση το αμοιβαίο συμφέρον».
«Εκείνο που θέλουμε τώρα είναι να εφαρμόσουμε τον νόμο με βάση ένα επιχειρησιακό σχέδιο που στηρίζει την εφαρμογή του νόμου που ψήφισε η ελληνική Βουλή. Εμείς θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται για να εξυγιάνουμε και να κάνουμε λειτουργικό τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Εάν στην πορεία εκδηλωθεί ενδιαφέρον από αξιόπιστες χώρες, τότε πράγματι μπορούμε να πάμε σε συμφωνία», επεσήμανε ο υπουργός Μεταφορών.
Μια συνεργασία με τη Γαλλία «είναι επιθυμητή, για την αξιοποίηση αυτής της τεχνογνωσίας και της εμπειρίας στη βάση της ισοτιμίας και της αμοιβαίας ωφέλειας», είπε ο κ. Ρέππας και εξήγησε επίσης ότι το θεσμικό πλαίσιο δίνει τη δυνατότητα μιας τέτοιας συνεργασίας μέσα από επιχειρηματικά σχήματα κυρίως στον τομέα της λειτουργίας, δηλαδή την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της οποίας το κεφάλαιο θα πρέπει να αποκτήσει μετοχική σύνθεση σύμφωνα με τον νόμο.
Ο υπουργός πρόσθεσε, ότι και για το «μάνατζμεντ» μπορεί να υπάρξει η προοπτική παραχώρησής του σε άτομο «με την ανάλογη εμπειρία, αξιοπιστία και κύρος», προκειμένου για μια πιο αποτελεσματική και πιο ποιοτική διαχείριση.
Υπάρχει ενδιαφέρον αλλά «όχι πρόταση γάμου»
Δεν είναι μόνο η Γαλλία που ενδιαφέρεται για τον ΟΣΕ. Συζητήσεις έχουν γίνει και με τους εκπροσώπους της Κίνας, οι οποίοι με δεδομένο το ενδιαφέρον τους για το Θριάσιο θα μπορούσαν να ενδιαφερθούν για τον σιδηρόδρομο στο πλαίσιο των εμπορευματικών μεταφορών.
Ενδιαφέρον έχουν επιδείξει και άλλες χώρες μετά την ψήφιση του νόμου «δεν είναι όμως κάποιος έτοιμος να μας κάνει πρόταση γάμου την ερχόμενη εβδομάδα», είπε ο υπουργός υπογραμμίζοντας ότι «δεν θα πρέπει να δοθεί αυτή η εντύπωση για να μην περάσουμε σε διάθεση απογοήτευσης».
Για τον κ. Ρέππα, το γεγονός ότι πολλές χώρες επιθυμούν να ενημερωθούν για το τι περιλαμβάνει ο νόμος, «είναι ένα καλό σημάδι, είναι μια καλή αρχή, που μπορεί να μην είναι αρκετή, χωρίς αυτή όμως τα πράγματα θα ήταν ακόμη χειρότερα. Δεν λύσαμε το πρόβλημα είμαστε όμως στην αρχή της λύσης».
Κατέληξε δε, λέγοντας: «Το πρώτο βήμα έγινε, η ψήφιση του νόμου δημιουργεί τις καλύτερες προϋποθέσεις για την εξυγίανση και ανάπτυξη των ελληνικών σιδηροδρόμων, παραμένει να δούμε πως εφαρμόζοντας αυτόν τον νόμο επιτυγχάνουμε να οικοδομήσουμε τις καλύτερες συμμαχίες ώστε πολύ σύντομα, ο ελληνικός σιδηρόδρομος να είναι ένας ευρωπαϊκός σιδηρόδρομος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου